Niedziela, 22.07.2018, imieniny: Magdaleny, Mileny, Wawrzyńca

W 5 godzin pociągiem z Mysłowic do Pragi

  • 30.05.2018, 09:18 (aktualizacja 30.05.2018 09:20)
  • mat. prasowe
W 5 godzin pociągiem z Mysłowic do Pragi
Zbliża się uruchomienie pierwszych prywatnych pociągów dalekobieżnych w Polsce – z Krakowa przez Mysłowice do Pragi. Przewoźnik uzyskał już oficjalny rozkład od polskiego zarządcy infrastruktury kolejowej – PKP PLK. Podróż z Mysłowic do stolicy Czech zajmie 5 godzin.

Dokładny termin uruchomienia pociągu jednak nadal nie jest znany i zależy od toczącego się postępowania w Urzędzie Transportu Kolejowego, dotyczącego dopuszczenia jednostek elektrycznych, którymi Leo Express zamierza obsługiwać nową polsko-czeską trasę. Start nowego połączenia najprawdopodobniej nastąpi na przełomie czerwca i lipca.

Rozkład jazdy w pierwszym etapie zakłada kursy w weekendy. Z Krakowa do Pragi prywatny pociąg pojedzie w poniedziałki i soboty, w drugą stronę: z Pragi do Krakowa, w piątki i niedziele. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na torach na polskim odcinku trasy, które na tę chwilę mocno ograniczają możliwości ekspolatacyjne na szlakach, Leo Express przewiduje stopniowe zwiększanie częstotliwości kursów.

Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 05:04, z Mysłowic odjedzie o 6:42, z Katowic o godzinie 06:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39. Zatrzyma się także w Skawinie, Oświęcimiu-Dworach, Tychach i Pszczynie. Po czeskiej stronie obsłuży kilka ważnych węzłów i miast takich jak: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice.

Czas jazdy z Krakowa do Pragi będzie wynosił 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. W drogę powrotną z Pragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd do Katowic został zaplanowany krótko po 21, do Mysłowic przyjedzie o 21:21, a do Krakowa dotrze o 23.19.

- Cieszymy się, że proces uruchomienia pociągów w Polsce dobiega końca i niedługo będziemy mogli ogłosić termin startu. Wierzę, że nasze nowe połączenia pomogą jeszcze bardziej wzmocnić pozytywne polsko-czeskie stosunki i będą ważnym impulsem do dalszego rozwoju międzynarodowych połączeń kolejowych. Jak widać za granicą, prywatni przewoźnicy w tym procesie odgrywają bardzo istotną rolę. Tak, jak drogi są otwarte dla wszystkich przewoźników, nie inaczej powinno to wyglądać na torach – mówi Peter Jančovič, dyrektor Leo Express Polska.

Leo Express uruchamia w tej chwili pociągi w 3 krajach Europy – w Czechach, na Słowacji i w Niemczech. Przewoźnik dysponuje również siatką skomunikowanych połączeń autokarowych, które w Polsce obejmują połączenia takie jak Warszawa – Bogumin – Wiedeń/Praga, Kraków – Lwów, Kraków – Katowice – Bogumin – Ostrawa lub Kraków – Poprad – Košice.

mat. prasowe
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
M.K
M.K 30.05.2018, 10:23
Akiedy taki uruchomiony bezpośredni będzie z Mysłowic nad morze prócz Gdyni i Gdańska?

Pozostałe